Referensinstallationer – motorer

Vi utför fullständiga motormonteringar och här nedan finner ni ett urval av tidigare installationer. Behöver ni hjälp med montering utav er nya motor så tveka in att kontakta oss för en offert. Gilla oss på facebook  för att ta del av vad som händer på MMS AB, arbeten, motorbyten och andra händelser.

Pågående motorbyte, 2st Volvo Penta AD41-A ska bytas ut mot två stycken nya FPT S30 230hk.

Färdigt motorbyte i Strängnäs brandförsvars båt. Två stycken Volvo Penta AQ 131 har byts ut mot en FPT S30 230hk. Volvo Penta 290 DP-A drevet har renoverats och uppdaterats.

I detta motorbytet har vi bytt ut 2st KAD 42or mot en Volvo Penta D6 350 / DPH. Resultatet blev en båt som planar ut snabbare och en lägre bränsle förbrukning. Teak paneler tillverkades och nya bränsle ledningar och eldragningar gjordes.

Denna taxibåt från Gryt har fått sin Volvo Penta D4 260hk utbytt mot en ny FPT S30 230hk. Ägaren till taxibåten sökte efter en smidig och kostnads effektiv lösning. Vi tog då fram konceptet där vi använder oss av båtens befintliga DPH drev. Resultat blev väldigt lyckat med en toppfart på 27 knop och en stadig marschfart på 22 knop.

Färdigt motorbyte där vi har bytt ut Segmons gamla KAD42-A motor mot en FPT S30 230hk. Befintligt DP drev behölls. Toppfart 32knop, marschfart 27knop.

Vi har monterat en 230hk S30 i en Grady White 25fot. Tidigare motor var en 41-A motor. Kundens behåller sitt befintliga drev och sköld.

Färdigt motorbyte där den tidigare havererade Volvo Penta D3 190n har ersättas av en FPT S30 230hk. Båten behåller sitt Volvo Penta DPS-A drev.

Motorbyte utfört, FPT S30 230HP. Tidigare motor var en Volvo Penta AD41B motor. Kunden behöll sitt 290 DP drev.

Färdigställt motorbyte. Tidigare Volvo Penta AD41 har ersättas av en Volvo Penta D6 370 / DPH.

Färdigt motorbyte där vi har bytt ut två stycken gamla Volvo Penta AD41 mot två stycken nya FPT S30 230HK. Ny toppfart 44knop.

En havererad AD41-B bytes ut mot en ny FPT S30 230HK. Efter att tidigare motor havererat så var nya motorn monterad och klar på en vecka, och vi har nu fått ännu en nöjd FPT kund. Ökad toppfart med 5-6 knop, snabbare upp i plan och lägre bränsle förbrukning.

Motorbyte utfört, Volvo Penta 145 utbytt mot en ny FPT S30 230hk. Befintligt VP 270 drev renoverades och monterades åter igen.

Färdigt motorbyte, 2st Volvo Penta TAMD 63or har byts ut till 2st fabriksnya FPT N60 400. Bogpropellern har uppgraderats samt så har en akterpropeller monteras.

Vi har utfört ett motorbyte i en Sun 33. En ny Volvo Penta D6 370, tidigare motor var en Volvo Penta KAD 44. Båten drog med KAD 44:an ca 2,5-2,8 l/distansen vid 16-18 knop, Nu drar den tom båt 1,63 l/distansen vid 23,5 knop (2800 varv). 1,7-1,8 l/distand vid 25-26 knop (3000 varav). 2,5 l/distans vid 32,3 knop (3600 varv)

Avslutat motorbyte. Tidigare motor var en V8 / 290 DP. Motorn som har monterats är en Vovlo Penta D3 220 / DPS-A. Vi har även tillverkat nya dynor till båten.

Finsk byggd båt. Tidigare sjunk-skada som det suttit två stycken AD41or i. Motorbyte nr 1 blev en Volvo Penta D6 370 / DPH. Nu uppdaterar vi båten igen med en FPT 450HK med LEVI drive ytskärande propeller.

Motorbyte utfört på denna Forbina 10000, tidigare motor var en Volvo Penta KAD 42 med DP drev. Vi har monterat en fabriksny Volvo Penta D6 330 / DPH.

Installation av ny 2020 motor i snipa.

Färdigt motorbyte. Mercruiser V8 har byts ut mot en begagnad Volvo Penta D6 350 / DPH.

 

Kontaktperson Motorinstallationer

Peter Rasmussen

Telefon: 021-28050
E-post: info@mmsab.se